Normes de l'escola

Actitud a l’escola envers les persones, el material i les instal·lacions escolars:

Per aconseguir una bona convivència , el tracte entre companys, mestres, pares i personal no docent sempre ha de ser respectuós, temperat i correcte.

Cal respectar tot el material que hi ha a l’escola com a propi i també el dels companys.

Cal tenir cura i ordre amb els objectes personals i comuns. A començament de curs, un cop revisats amb el mestre, els llibres s’han de folrar i han de dur el nom escrit a la primera plana. Als llibres de consulta no s’hi ha d’escriure, ni als propis, ni als socialitzats.

Assistència a classe:

L’assistència a classe és obligatòria i imprescindible per poder ser valorat. Qualsevol falta d’assistència s’ha de justificar per mitjà de l’agenda, o una nota en el cas dels petits.

Puntualitat:

Les hores d’entrada a l’escola són a les 9 del matí i a les 3h de la tarda.

A les entrades, és important ser puntuals pel propi interès i per respecte a l’activitat que ja ha començat.

Les hores de sortida són a 2/4 d’1 del migdia i a 2/4 de 5 de la tarda.

A les sortides, és important ser puntuals en recollir els fills. Ells se senten malament si tots els seus companys marxen i ells no. En cas d’un retard inesperat, l’escola disposa de servei d’acollida. Trucant a secretaria es pot acordar.

Per sortir de l’escola abans de l’hora habitual, serà necessària una autorització dels pares o tutor legal i la seva compareixença per endur-se’l .

Ordre, higiene i  hàbits saludables:

A l’escola no es menjaran llaminadures, i l’esmorzar es menjarà al pati, llevat dels més petits que el mengen a l’aula.

Suggerim que els dimecres tots els alumnes de l'escola portin fruita per esmorzar. Pels aniversaris no es portarà res de menjar. Si es vol fer un obsequi , suggerim un llibre per l’aula, o un joc educatiu.

En cas de malaltia infecciosa (diarrea, conjuntivitis …) o de polls al cap, l'alumne/a s’ha de quedar a casa per evitar el contagi als altres.

En principi a l’Escola no es donen medicaments si no és estrictament necessari. Si és inevitable que l’alumne/a prengui un medicament dins de l’horari escolar cal que porti un autorització signada pels pares o tutors, indicant el nom del nen, del medicament, l’hora que l’ha de prendre i la dosi, així com la recepta amb la indicació del metge.

Els nens i nenes d’Educació Infantil  i Primària han de dur una bata, cordada al davant  i tenir-la a classe per quan convingui.

A classe d’Educació Física cal dur roba adequada per esport i adequada al temps: xandall, samarreta, pantalons curts o llargs i sabatilles esportives. Pels petits s’aconsella que siguin cordades amb velcro, per facilitar l’autonomia.

L’esbarjo:

L’estona d’esbarjo és de les 11h a 2/4 de 12 per a tota l’escola. Cada curs té una zona dedicada a jocs . Durant aquesta estona no  es pot entrar a les classes ni als passadissos . Tampoc durant l’estona de menjador.

Ningú no s'ha d'enfilar ni gronxar-se a les porteries, baranes, tanques ni als arbres.

Cal llençar els papers de l’esmorzar a les papereres.

No es pot sortir del recinte escolar durant les hores lectives, incloent les hores d’esbarjo.

Menjador i transport:

El servei de menjador funciona en dos torns:

1r torn: de P3 a 2n

Els infants de P3 van a fer la migdiada després de dinar.

2n torn: de 3r a 6è

Hi ha dues línies de transport escolar que funcionen al matí i a la tarda.

Per poder gaudir dels serveis de menjador i transport cal tenir un bon comportament cívic, respectar l’autoritat del monitoratge i seguir les normes establertes.

L’ús de l’agenda:

És una eina per aprendre a organitzar-se la feina i també una forma de comunicació entre les famílies i el tutor/a.  És important que hi hagi una supervisió constant,  tant per estar al corrent de les tasques encomanades, com per si hi ha alguna comunicació.

Per demanar una entrevista o bé per comunicar qualsevol fet, hi ha unes pàgines destinades.

Tots els alumnes de tercer a sisè han de dur diàriament l’agenda de l’escola i fer-la servir. Cal conservar-la al llarg de tot el curs en bon estat i presentar-la sempre que se’ls demani.

Fora d'escola:

Als voltants de l’escola i a les sortides cal comportar-se amb educació i actituds cíviques. Sobretot amb molta cura amb els més petits i amb les persones grans.

A les sortides cal anar junts tot el grup: No quedar-se enrere ni avançar la persona adulta que va a davant.    Caminar de dos en dos per les voreres, o en fila d'un per l'esquerra de la carretera, sense córrer ni cridar.    Aturar-se a les cruïlles i a les cantonades.    En travessar, no badar: fer-ho sense córrer, però amb diligència.    Esperar-se a pocs metres després de travessar per reagrupar-se.     Atenció als altres vianants: Deixar pas.

Abans d'entrar al recinte de l'escola, agrupar-se bé i entrar en silenci per no molestar els qui treballen.

A l'autocar, cal fer atenció al que diuen el xofer i les monitores o mestres.

Anar ben asseguts sense aixecar-se  i mirar endavant.

Parlar sense cridar.

Actitud de respecte amb les persones que veiem per la finestra.

No menjar ni beure.